redzamība

Kāda redzamība?

Drošību uz ceļa ietekmē ļoti daudzi faktori. Un viens no tiem ir arī redzamība. Autovadītājam ir jāvar skaidri un pietiekami tālu redzēt ceļu un tuvumā esošos apstākļus, lai izvēlētos gan piemērotāko ātrumu, gan rīcību. Tāpēc ir svarīgi parūpēties, lai automašīnā būtu labi caurredzami visi logi un pareizi noregulēti spoguļi, lai autovadītajs varētu iegūt maksimāli daudz informācijas, kas ļauj izvērtēt ceļa apstākļus.

Kā pareizi noregulēt spoguļus?

Spoguļu stāvoklis ir jāpārbauda katru reizi, kad tiek uzsākta braukšana. It paši tad, ja gribat uzsākt braukšanu ar auto, kuru izmantojis cits cilvēks.

  • Pirms spoguļu regulēšanas ir jāpielāgo sēdvieta. Ja noregulējat spoguļus un pēc tam bīdāt sēdekli, tad jau vairs regulētajiem spoguļiem nav jēgas, to sniegtais redzes lauks ir mainījies.
  • Atpakaļskata spogulis jānoregulē tā, lai tajā maksimāli varētu redzēt visu aizmugurējo logu. Tas ir salīdzinoši vienkāršs darbiņš.
  • Sānu spoguļi ir jānoregulē tā, lai tikai pavisam nedaudz redzētu sava auto aizmugurējo spārnu, bet pārējais spoguļa sniegtais redzeslauks būtu no ceļa.
  • Nevar paļauties tikai uz spoguļiem, pirms manevra ir arī jāpaskatās pār plecu, lai izslēgtu, ka kāds nav aklajā zonā.

Vai auto logu slotiņas ir darba kārtībā?

Tikpat svarīgi, kā noregulēt spoguļus, ir arī pārliecināties, ka logu slotiņas tiek galā ar savu darbu pietiekami labi. Nekad nevar zināt, kad uznāks stiprs lietus vai snigšana, kad logu slotiņas dabūs strādāt maksimālajā režīmā. Ja tās nav labi piekļāvušās stiklam un tīrīšanu neveic kvalitatīvi, tad tas var nopietni traucēt redzamību un pat radīt bīstamas situācijas. Tāpēc logu slotiņas ik pa laikam ir jāpārbauda un arī jānomaina, it īpaši šofera pusē, kur loga stiklam vienmēr jābūt ideāli tīram, lai nekas netraucētu redzamībai uz ceļa. Tāpēc labāk laikus nomainīt stiklu tīrītāju slotiņas. Tagad tas ir īpaši aktuāli, jo bieži ir lietus un arī tuvojas snigšanas sezona, kad ne tikai snieg, bet sniegs mijas ar lietu.

Novelc cepuri un kapuci

Lai gan redzams, ka ļoti daudzi autovadītāji brauc ar galvassegām, tas ir paradums, kas samazina redzamību un bloķē dabiskās ķermeņa maņas. Galvā ir daudz nervu un impulsu, kas palīdz sajust vidi arī tad, ja neredzam ar acīm. Kad galvā ir cepure vai kapuce, ir sajūta, ka esam tādi pusakli. Un pie stūres tas var būt ļoti bīstami.

Related Posts