auto tehniskā apskate

Drīz tehniskā apskate — jāsāk taisīt auto!

Tehniskā apskate ir notikums, kas neizbēgami reizi gadā ir jāpiedzīvo katrai automašīnai un tās īpašniekam, ja ir vēlēšanās ar šo auto piedalīties ceļu satiksmē. Tehniskā apskate ir veids, kādā rūpējamies, lai uz ceļiem atrastos tikai drošas automašīnas, kas neapdraud ne citus, ne pašu auto vadītāju un pasažierus.

Tomēr arī šajā jautājumā ir problemātika, jo ir daudz tādu automašīnu, kas knapi balansē uz robežas, lai saņemtu tehnisko apskati vēl gadam. Auto vadītāji arī zina dažādus trikus, kā likt braucamrīkam tehniskajā apskatē izskatīties gana labi, lai saņemtu kāroto uzlīmi. Bet pēc tam gadu šī automašīna piedalās ceļu satiksmē, lai gan varbūt jau drīz tās tehniskais stāvoklis nemaz neatbilst normai. Tāpēc atbalstāma ir iniciatīva, kas šobrīd atrodas kaut kur varas gaiteņos, ka ceļu policija varēs arī veikt dažādas pārbaudes auto tehniskajam stāvoklim, vajadzības gadījumā liedzot tam turpināt ceļu un anulējot tehnisko apskati.

Ja ikdienā rūpējas par auto, tad apskate nav problēma

Viena patiesība ir pavisam vienkārša — ja ikdienā ir veikti visi auto uzturēšanas pasākumi, braukts saudzīgi, tad tehniskās apskates tuvošanās nav nekas traģisks, jo parasti nav lielu izdevumu un problēmu, lai automašīnu šim procesam sagatavotu. Bet tad, ja auto īpašnieks par remontdarbiem atceras tikai dažas dienas pirms tehniskās apskates reizi gadā, tad gan var gaidīt, ka tehniskā apskate liks saspringt gan praktiskā, gan finansiālā ziņā. Un pastāv arī risks, ka tehniskās apskates speciālisti atradīs gana daudz neatbilstību, lai izsniegtu tikai tā saucamo “zilo lapu”, kas dod vēl mēnesi laika, lai novērstu neatbilstības un atkārtoti izietu pārbaudi.

Uz servisu jādodas laikus

Lai arī kādas darbības vajadzētu veikt pirms tehniskās apskates, tomēr par došanos uz servisu jādomā laikus. Labāk, lai servisa darbinieki laikus pārbauda visas sistēmas. Tādā veidā būs gana daudz laika, lai paspētu visu salabot. Nav izslēgts, ka vajadzēs iegādāties kādas rezerves daļas. Dažreiz tās jāpasūta un jāgaida kādu laiku.

Svarīgākās zonas, kurām vienmēr pievērš apskatē īpašu uzmanību, ir bremžu sistēma, apgaismojums, arī atgāzes. Tām jābūt normā, citādi nav iespējams saņemt tehniskās apskates uzlīmi. Tāpēc jāpārliecinās, ka labā kartībā ir visa sistēma, kas atbild par degvielas sadegšanas galaproduktu izvadi. Arī auto izpūtējs jāpārbauda. Tāpat izpūtējs var būt arī caurs un mehāniski sabojāts. Pa Latvijas ceļiem tas nav nekāds brīnums. Parasti par to, ka izpūtējs bojāts, ziņo skaņa, kas kļūst daudz nepatīkamāka.

Cik tagad izmaksā tehniskā apskate?

Tuvojoties datumam, kad jāatjauno tehniskā apskate, jārēķinās ar zināmu naudas summu, kas būs vajadzīga, lai izietu šo procesu. Izmaksas šim pakalpojumam katram auto atšķiras, jo tiek ņemts vērā auto motora veids (benzīna, dīzeļa, gāzes). Bet vidēji vieglajai automašīnai maksa par apskati ir līdz 30 eiro. Sīkāku informāciju un precīzas summas var atrast CSDD mājaslapā.

Bet tas nav vienīgais maksājums, ar ko jārēķinās. Jāmaksā arī transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis. Arī tā apmērs atkarīgs no automašīnas. Pareizāk sakot, tās svara, izmešu daudzuma, motora tilpuma un citiem parametriem. Tāpat likmju noteikšanā vērā tiek ņemts arī tas, kad ir notikusi automašīnas pirmreizējā reģistrācija. Uzzināt precīzu summu, kas būs jāsamaksā, arī var CSDD mājaslapā.

Kopumā remontdarbi un arī citas izmaksas, kas saistītas ar tehnisko apskati, var būt vairāki simti eiro. Tāpēc jau laicīgi vajadzētu padomāt, vai varēsiet šādu summu veltīt šai vajadzībai. Daudzi autovadītāji jau vairākus mēnešus iepriekš atliek naudu, lai īstajā brīdī tā jau būtu pieejama un neradītu robus budžetā. Tiem, kuriem apskate jāatjauno ziemā, jāņem vērā izdevumi, kas saistās ar labu ziemas riepu iegādi, jo tās apskates laikā tiek rūpīgi pārbaudītas.

Related Posts